از شیمانو چه میدانید؟

شیمانو یکی از معتبر ترین شرکت های تولید قطعات و لوازم جانبی در دنیا است که نیمی از نیاز مصرف جهان را تامین میکند. شوزابورو شیمانو در فوریه 1921 در شهر ساکای، در فضای 40 متر مکعب که ماهانه 4 ین اجاره پرداخت میکرد شروع به کار کرد. یکسال بعد اولین محصول خود را که هرزگرد (زنبورک) نام داشت ارایه کرد.هرزگرد(زنبورک)

در سال 1940 شوزابورو نام کسب کار خود را از Shozaburo Shimano به Shimano Iron Works Co,Ltd تغییر داد. در نهایت سال 1951 بار دیگر نام کمپانی خود را به Shimano Industrial Co,Ltd تعییر داد.

شیمانو در سال 1957 اولین توپی 3 سرعته خود را رونمایی کرد.

توپی 3 سرعته

شوزاربو موسس شیمانو در سال 1958 از دنیا رفت و شوزو شیمانو (shozo Shimano) رهبری سازمان را به عهده گرفت.

اولین خودروی سه سرعته در نمایشگاه نیویورک ایالات متحده به نمایش گذاشته شد. در سال 1965 در نیویورک شرکت شیمانو آمریکایی با نام Shimano American Corporation تاسیس گردید.

شرکت شیمانو در نیویورک

شروع تولید در نیویورک به ماهی 50 هزار واحد میرسید که این میزان رشد و ارتقا چشمگیری را به همراه داشت. در همین حین دومین ستون تجاری (راهبرد جدید) که تولید تجهیزات ماهیگیری به منظور گسترش فعالیت های خارج از خانه بود راه اندازی گردید.

تجهیزات حرفه ای تعویض دنده به نام DURA-ACE برای اولین بار در سال 1976 تولید شد و سری های 105 کورسی، XT کوهستان در سال 1983 به بازار معرفی گردید.

شرکت شیمانو دارای 43 شرکت تابعه است و محصولات شیمانو رادر کارخانه های اصلی خود (چین، مالزی و سنگاپور) تولید میکند.

سایر شرکت های مشابه و قوی در زمینه ساخت تجهیزات دوچرخه، شرکت های کامپانیول (CAMPAGNOLO) و سرم (SRAM) میباشند.

در حال حاضر نماینده شرکت شیمانو در ایران شرکت صبا دوچرخ است و رودی بایک نماینده صبا دوچرخ در مشهد میباشد.

نظرات کاربران

بدون نظر

لطفا برای ثبت دیدگاه خود ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید.